فواید ازون در فرآوری گوشت و ماهی

فواید ازون در فرآوری گوشت و ماهی

 

 

استفاده از ازون در فرآورده های غذایی فاسدشدنی تازه مثل ماهی ، گوشت ، مرغ و همچنین در مراحل تولید، فرآوری و ذخیره سازی به طور موثری از فاسد شدن این مواد جلوگیری می کند. ازون در کنترل ، از بین بردن باکتری ها ، عوامل بیماری زای غذا و ویروس های موجود در فرآورده های غذایی تاثیر بسیار زیادی دارد.

آب ازونه شده باعث از بین رفتن عوامل بیماری زای روی مواد غذایی فاسدشدنی تازه مانند میوه ها، سبزیجات، ماهی و گوشت می شود. میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها، قارچ ها، هاگ های کپک و ویروس باعث کاهش ماندگاری محصول می شوند.

غذاهایی که می خوریم و محیطی که در آن زندگی می کنیم. به طور مداوم توسط مواد شیمیایی، باکتری ها، عوامل بیماری زا و ویروس ها آلوده می شوند. استفاده از این عنصر طبیعی (ازون) نه تنها استفاده از مواد شیمیایی را کاهش می دهد. بلکه برای حفظ محیط زیست نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

از آب ازونه شده برای شستن ماهی یا غذاهای دریایی در هنگام فرآوری و از ازون گازی در زمان ذخیره سازی استفاده می شود.

 

مقابله با عوامل بیماری زای موجود در مواد غذایی و تازه نگهداشتن مواد غذایی فاسدشدنی

 

استفاده از ازون قبل از اقدام به نگهداری گوشت در یخچال رستوران ها می تواند بیماری های ناشی از باکتری ، عوامل بیماری زای انگلی و ویروسی را به شدت کاهش دهد. بر اساس گزارش های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، هر ساله نزدیک به 14 میلیون بیماری در ایالات متحده به دلیل این عوامل بیماری زا به وجود می آید که از این تعداد ، 30 درصد ناشی از باکتری ، 3 درصد ناشی از عوامل انگلی و 67 درصد ویروسی می باشد.

باکتری ها ، عوامل بیماری زای مواد غذایی ، مایکوپلاسماها و ویروس ها از طریق دهان و بینی وارد بدن می شوند. و می توانند باعث ایجاد دو نوع عفونت در بدن شوند. این میکروارگانیسم ها با چسبیدن به مسیر روده باعث گاستروآنتریت ویروسی (آنفلوانزای معده) یا که باعث هپاتیت کبدی می شوند. ویروس های اصلی مرتبط با گاستروانتریت عبارتند از آدنو ویروس، آستروویروس، کالیسیو ویروس، ویروس نورواک و روتاویروس. روتا ویروس سالانه حدود 600000 کودک را در سطح جهان می کشد. و سالانه 55،000 کودک در ایالات متحده آمریکا به دلیل این بیماری بستری می شوند.

این بیماری می تواند تهدید کننده زندگی جوانان و سالمندان باشد. این اعداد و ارقام از مرکز کنترل بیماری ها برآورد شده است. منبعی دیگر برآورد کرده است که سالانه 76 میلیون از این بیماری ها در ایالات متحده گزارش می شود. که 325000 منجر به بستری در بیمارستان و حدود 5000 مورد منجر به مرگ می شود. این اعداد ثابت می کند که بسیاری از غذاها برای مصرف انسان مناسب نیستند. همه باید آگاه باشند که روشهایی که در حال حاضر استفاده می شود کارایی لازم را ندارند. اگر فقط از کلر استفاده شود ، این آمار هر ساله افزایش خواهد یافت.

 

 

فواید ازون در فرآوری گوشت و ماهی

 

هدف اصلی در فرآوری مواد غذایی

 

ازون توانایی نجات صدها هزار زندگی و جلوگیری از بیماری میلیون ها نفر و بیماری های ناشی از مصرف ماهی، گوشت ، مرغ و … را دارد.

هدف اصلی در فرآوری مواد غذایی غذاهای فاسدشدنی تازه نگهداشتن آنها در زمان تحویل به خریدار می باشد. این بدان معناست که تأمین هوا و آب کلید اصلی هر مرحله از زنجیره ارسال از مزرعه به خانه می باشد. هوا و آب سالم اصول اولیه زندگی هستند. بدون آنها زندگی بشر متوقف خواهد شد. با افزایش صنعتی شدن جهان، آلودگی با سرعت نگران کننده ای در حال افزایش می باشد. هوا و آب سالم به معنای عدم وجود جلبک، آلودگی، باکتری، کیست، فلوراید، کپک، عوامل بیماری زا، انگل، آفت کش ها، مخمر و ویروس ها است.

غذاهای ایمن، آب و هوای پاک برای سلامتی و آینده هر انسانی الزامی است و ازون کلید رسیدن به این ضرورت است. در مقایسه با سایر روشهای ضدعفونی ، این تنها راه حل ایمن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی وب و بهینه سازی سایت توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ نارون.

از راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

اینستاگرام: puripak.ir@

تلفن: 88600320-021

واتسپ: 09208600340

آدرس: تهران، خیابان شیراز جنوبی، کوچه یاس شرقی ، پلاک 4، واحد3

0
    0
    سبد شما
    سبد شما خالی می باشدبازگشت به خرید