کاربرد ازون در فرآوری گوشت، ماهی و مرغ تازه

کاربرد ازون در آماده سازی، بسته بندی و ذخیره سازی گوشت، ماهی و مرغ تازه

در اکثر صنایع غذایی کشور از مواد شیمیایی جهت ضدعفونی تجهیزات و مواد غذایی استفاده می شود. این در حالیست که در صورت کاربرد ازون در فرآوری مواد غذایی آسیب یا تغییری در محصول نهایی دیده نخواهد شد و این برتری ازون نسبت به دیگر تکنیک های این حوزه می باشد. همچنین در این فرآیند هیچ پسماند شیمیایی در آب باقی نمی ماند.

ازون دارای تاییدیه استانداردهای غذایی استرالیا و نیوزیلند (FSANZ) است و مجوز استفاده از آن به عنوان بخشی از فرآوری مواد غذایی صادر شده است.

ازون در آمریکا، در سال 1997 “به طور كلی ایمن شناختکاربرد ازون در فرآوری مواد غذاییه شد” و به آن تأییدیه FDA داده شد. چندی بعد در سال 2001 کاربرد ازون در فرآوری مواد غذایی مثل گوشت و مرغ نیز مجاز اعلام شد.

ازون قابلیت انحلال در آب را داشته و به یک ضدعفونی کننده قوی تبدیل می شود. این ماده قادر است باکتریها، ویروسها، انگلها و قارچها را موثرتر و ایمن تر از روشهای شیمیایی از بین ببرد.

می توان از آب ازونه به صورت اسپری برای پاکسازی سطوح و تجهیزات فرآوری مواد غذایی استفاده کرد. ظروف و تجهیزات کوچک را می توان در آب ازونه شستشو داد تا بقایای شیمیایی و باکتریایی آنها رفع شود.

برای مثال، استفاده از ازون بر روی میزهای آماده سازی که در تماس مستقیم با گوشت ماهی هستند باعث می شود که محصول نهایی ماندگاری بیشتر داشته باشد.

در انبارها و یخچال های ذخیره سازی یا تهیه غذا نیز می توان جهت مقابله با میکروارگانیسم های موجود در هوا و سطوح از ازون گازی بهره برد. این روش بسیار مقرون به صرفه بوده و منجر به ماندگاری بیشتر محصول می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی وب و بهینه سازی سایت توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ نارون.

از راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

اینستاگرام: puripak.ir@

تلفن: 88600320-021

واتسپ: 09208600340

آدرس: تهران، خیابان شیراز جنوبی، کوچه یاس شرقی ، پلاک 4، واحد3

0
    0
    سبد شما
    سبد شما خالی می باشدبازگشت به خرید