رویترز: یافته های محققان ژاپنی در تاثیر ازون بر ویروس کرونا

یافته های محققان ژاپنی نشان دهنده تاثیر ازون بر ویروس کرونا است. این تحقیقات ثابت می کنند که غلظت کم ازون می تواند ذرات ویروس کرونا را خنثی کرده و به طور بالقوه راهی برای ضد عفونی اتاق های معاینه و سالن های انتظار برای بیمارستان ها فراهم می کند.

دانشمندان دانشگاه بهداشت فوجیتا در یک کنفرانس خبری بیان کردند که آزمایشات آن ها ثابت می کند گاز ازون در غلظت های 05/0 تا 1/0 قسمت در میلیون (ppm) (مقداری که برای انسان بی ضرر تلقی می شود)، می تواند ویروس را از بین ببرد.

این آزمایش با یک ازون ژنراتور در یک محفظه ایزوله شده  با نمونه ویروس کرونا انجام پذیرفت. توان ویروس با قرار گرفتن در معرض ازون برای مدت 10 ساعت ، بیش از 90 درصد کاهش یافت.

تاكایوكی موراتا ، محقق ارشد این پژوهش گفت: “می توان با غلظت پایین ازون، انتقال ویروس کرونای جدید را حتی در محیط هایی که افراد در آن حضور دارند کاهش داد. در شرایطی که رطوبت بالا هست نیز این سیستم موثر واقع می شود.”

 

تاثیر ازون بر ویروس کرونا

ازون نوعی از مولکول اکسیژن است که بسیاری از عوامل بیماری زا را غیرفعال می کند. قبلاً آزمایشات نشان داده بود که ازون در غلظت های بالا ( بین 1-6 ppm) ، در برابر ویروس کرونا موثر می باشد. هرچند این غلظت ها به طور بالقوه برای انسان مضر است و در زمان استفاده فردی نبایستی در محیط باشد. تحقیقات جدید نشان دهنده تاثیر ازون بر ویروس کرونا است.

مطالعه اخیر در پژوهشگاه فناوری جورجیا نشان داد که از ازون می توان در ضدعفونی گان، عینک محافظ و سایر تجهیزات پزشکی بهره برد.

بیمارستان دانشگاه پزشکی فوجیتا، در ایچی مرکز ژاپن ، از ازون ژنراتورها برای کاهش عفونت در سالن انتظار و اتاق های بیمار استفاده می کند.

لینک منبع خبر  https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-ozone-idUSKBN25M0SO

لینک مقاله  https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.11.01.361766v1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی وب و بهینه سازی سایت توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ نارون.

از راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

اینستاگرام: puripak.ir@

تلفن: 88600320-021

واتسپ: 09208600340

آدرس: تهران، خیابان شیراز جنوبی، کوچه یاس شرقی ، پلاک 4، واحد3

0
    0
    سبد شما
    سبد شما خالی می باشدبازگشت به خرید