ازون ضد کرونا

ویروس کرونا چیست؟

از نظر فنی ، کرونا ویروس واژه ای برای پوشش طیف وسیعی از بیماری هاست و از سرماخوردگی گرفته تا ویروس SARS (سندرم تنفسی حاد) را شامل می شود. از طرفی WHO (سازمان بهداشت جهانی) بیماری ناشی از ویروس خاص کرونای اخیر را به طور رسمی COVID19 نامگذاری کرده و این ویروس کرونا، ویروس جدیدی است که تا چندی پیش در انسان یافت نشده بود. این سازمان همچنین تاثیر ازون ضد کرونا را تایید کرده است.

یافته ها نشان می دهد که درمان بسیاری از انواع ویروس کرونا آسان است. با این وجود طی 20 سال گذشته شاهد شیوع گسترده دو نوع از ویروس کرونا بودیم. SARS  در سال 2002 اولین بار در چین و MERS در سال 2012 اولین بار در عربستان سعودی مشاهده شد. هر دوی این موارد نسبت به COVID19 میزان سرایت بسیار کمتری را از خود نشان دادند.

ویروس کروناعلائم ویروس کرونا

بیشترین علائم ویروس کرونا شامل سرفه خشک، احساس خستگی و تب است، اگرچه علائم دیگری نیز همانند آبریزش بینی، گلو درد و اسهال نیز مشاهده شده است. این علائم در بعضی افراد به شدت خفیف بروز یافته  و در برخی دیگر ممکن است بدون هیچ نوع علائمی به ویروس آلوده باشند.

کویید19 از طریق قطره های بسیار ریزی که هنگام سرفه یا عطسه از دهان خارج می شوند ، منتقل شده و می توانند برای مدت زمان نامعلومی بر روی سطوح فعال بمانند. این ویروس میزان مرگ و میر کمتری نسبت به ویروس های کرونای قبلی دارد. برخی افراد در معرض خطر بیشتری نسبت به این ویروس هستند:

  • افراد مسن بالای 65 سال
  • افرادی که از بیماری های مربوط به ریه و آسم رنج می برند.
  • افراد دارای نقص ایمنی و افرادی که تحت درمان سرطان هستند.
  • افراد به شدت چاق یا افرادی که بیماری های زمینه ای خاصی مانند دیابت یا مشکلات کلیوی دارند.
  • افرادی که باردار هستند نیز به دلیل افزایش احتمال ابتلا به بیماری ویروسی در معرض خطر می باشند، اما تاکنون هیچ مدرکی دال بر افزایش عفونت در بین افراد باردار وجود نداشته است.

 

با ازون به مبارزه با کرونا برویم

از مدت ها پیش از ازون (O3) برای ضد عفونی کردن اتاق های بزرگ استفاده می شده است. WHO تأیید کرده است که ازون یکی از موثرترین ضدعفونی کننده ها برای هر نوع میکروارگانیسمی می باشد. ازون با تخریب مولکول هایی که در تماس با آن است، از جمله مولکولهای ویروس و باکتری های روی سطح ، کار ضدعفونی را انجام می دهد.

ازون به عنوان ضد عفونی کننده سالهاست که در بخش های مختلف از جمله صنایع غذایی استفاده می شود. از ازون برای ضد عفونی کردن آب، گوشت، تجهیزات فرآوری غذا و انبارهای ذخیره سازی مواد غذایی استفاده می شود. به لطف این واقعیت که گاز ازون طبیعی قادر است باکتریها و ویروسهای مختلف را در چند ثانیه اکسید کرده و از بین ببرد باعث کارآیی فوق العاده آن شده است.

در حال حاضر تقاضا برای ازون ژنراتورها در کشورهای مختلف افزایش یافته است. از زمان شروع انتشار گسترده ویروس کرونا از ازون ژنراتورها برای ضد عفونی اتاق انتظار مراکز درمانی و همچنین اتاق بیماران نیز استفاده می شود.

ازون و کرونا

ضدعفونی با ازون

ازون ژنراتور چگونه کار می کند؟

O3  (ازون) یک گاز طبیعی و حاوی سه اتم اکسیژن است. با عبور اکسیژن از میان دو الکترود، یک شوک الکتریکی همانند صاعقه به اکسیژن  وارد می شود و پیوند بین دو اتم اکسیژن قطع می شود. این فرآیند باعث می شود تک اتم اکسیژن با اکسیژن دواتمی ترکیب شده و ازون را تشکیل دهند.

مولکولهای ازون به شدت ناپایدار هستند ، بنابراین تلاش می کنند به سایر مولکول ها متصل شده تا دوباره پایدار شوند. این موضوع سبب می شود مولکول های متصل به آنها اکسید شده و از بین بروند. طبق این فرآیند ازون ضد کرونا عمل می کند. با غلظت کافی ازون و همچنین در مدت زمان کافی می توان هر فضای بسته ای را ضد عفونی کرد. ازون باقی مانده در محیط نیز در صورتی که مولکول زنده ای در محیط نباشد، پس از مدتی مجددا به مولکلول دو اتمی اکسیژن تبدیل می شود.

در این فرآیند ازون  میکروارگانیسم هایی را که با آنها در تماس بوده است را از بین می برد. گاز ازون برای انسان در غلظت های پایین سمی نیست ، ولی اگر مستقیماً گاز را تنفس کنید می تواند باعث خارش گلو و چشم شود، اگرچه این موضوع پس از چند دقیقه تنفس هوای تازه از بین می رود. با توجه به این نکته ، مهم است که بخاطر داشته باشید که این محصول به مولکول ها آسیب رسانده و آنها را از بین می برد، بنابراین باید با احتیاط های لازم و به صورت کنترل شده استفاده شود.

 

نحوه استفاده از ازون ژنراتورها برای ضدعفونی منازل و وسایل نقلیه

برای بالابردن اثرگذاری ازون، باید از آن در یک محیط کاملاً محصور و بدون حضور افراد استفاده شود.

باید میزان دقیق ازون مورد نیاز اتاق و مدت زمان استفاده از آن محاسبه شود. موسسات مختلف توصیه های مختلفی در مورد میزان استفاده دارند. اطمینان حاصل کنید که درب اتاق یا وسیله نقلیه بسته است و هیچ کس داخل آن نیست. بسته به غلظت و شرایط محیطی ، ازون می تواند 20-60 دقیقه بماند. پس از آن، به سادگی به اکسیژن طبیعی باز می گردد.

همانطور که گفته شد ، ازون قادر به گندزدایی و از بین بردن ویروسها و باکتریها می باشد. همچنین برای از بین بردن انواع بوها با اکسیداسیون مولکول های آنها مورد استفاده قرار می گیرد. سالهاست که از ازون ژنراتورها در کاربردهای مختلف صنعتی استفاده می شود. اکنون به نظر می رسد که با کاهش ابعاد و تجاری سازی آن ها، این دستگاه ها نقشی اساسی در نبرد  با کویید19 در بسیاری از مراکز و محیط های کاری ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی وب و بهینه سازی سایت توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ نارون.

از راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

اینستاگرام: puripak.ir@

تلفن: 88600320-021

واتسپ: 09208600340

آدرس: تهران، خیابان شیراز جنوبی، کوچه یاس شرقی ، پلاک 4، واحد3

0
    0
    سبد شما
    سبد شما خالی می باشدبازگشت به خرید